RE-CREATIV
Bine ati venit.

Re - Creativ este un portal de discutii dedicat tuturor celor pasionati de bricolaj, craft, decupaj, modelaj, tricotaj, croset, bijuterii si tot ce inseamna lucru facut de mana ( handmade).
Va invitam sa va alaturati familiei noastre pentru a vedea ceea ce lucram si pentru a ne impartasi din experienta si pasiunile dvs.

Cu drag, Echipa Re-Creativ.

Idei creative pentru produse handmade


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

RE-CREATIV » Cuplu, casnicie, familie » Alimentatie vegetariana » Alimentatie lacto-vegetariana

Alimentatie lacto-vegetariana

In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Alimentatie lacto-vegetariana la data de Joi 28 Aug 2008 - 16:00

Vizitato

avatar
Vizitator
Ce înseamnă alimentația lacto-vegetariană?

Alimentația lacto-vegetariană, bazată pe produse lactate și produse vegetale, conține exclusiv legume, plante aromatice, cereale, fructe, lapte și produse lactate.
Adepții alimentației lacto-vegetariene nu resping în totalitate consumul alimentelor de origine animală. Nu mănâncă carne și pește, în schimb consumă alte produse animale, cum ar fi laptele, ouăle, în opoziție cu veritabilii vegetarieni.

Compromisul ideal

Știința nutriției a stabilit clar că organismul are nevoie de carne și pește în cantități mici. Totuși se consumă cantități mult prea mari de carne, în special carne brută și mezeluri. în cazul alimentației vegetariene stricte este deosebit de importantă compoziția regimului alimentar, deoarece eventualele carențe pot dăuna organismului.
Alimentația lacto-vegetariană este un fel de compromis ideal. Este deosebit de sănătoasă și eficientă în prevenirea bolilor specifice vremurilor noastre - cum ar fi bolile inimii și vasculare, supra-ponderabilitatea, problemele de metabolism și alte boli de „civilizație”.
Cine a mai fost într-un restaurant vegetarian știe cât de plăcute pentru ochi și gustoase sunt mâncărurile vegetariene, deoarece alimentația lacto-vegetariană nu constă numai din salate verzi și semințe de cereale.

Alimente permise

In baza principiului alimentației lacto-vegetariene se poate realiza un regim deosebit de echilibrat și variat.
Pe cât posibil, folosiți metodele de preparare care nu distrug substanțele nutritive și vitaminele, ca de exemplu înăbușirea.

Lapte și produse lactate

Produsele lactate asigură proteine importante organismului.
Aveți grijă ca odată cu laptele, iaurtul, brânzeturile, cașcavalul să nu introduceți în organism o cantitate prea mare de grăsimi, deoarece grăsimile, în special colesterolul, îngreunează metabolismul, inima și circulația sanguină.
Din acest motiv se recomandă și limitarea consumului de unt. La gătit folosiți mai ales uleiurile vegetale.

Plantele leguminoase

In cazul în care nu consumăm deloc carne, necesarul de proteine trebuie asigurat din alte surse.
In acest scop sunt indicate leguminoasele bogate în proteine - mazărea, fasolea și lintea. Nu se poate accentua suficient importanța soiei. Bucătăria chinezească utilizează demult soia ca sursă de proteine. Chiar și îndrăgitul tofu se realizează din soia.

Germenii

Substanțele nutritive cele mai valoroase sunt conținute de alimentele proaspete, netratate.
Printre legumele cele mai proaspete și valoroase se numără și germenii: de cre-son, soia, linte, grâu și restul germenilor ce se pot obține și acasă și sunt perfect comestibile.

IMPORTANT!
Bucătăria lacto-vegetariană este deosebit de sănătoasă, în schimb untul și alte grăsimi de origine animală - în special în caz de nivel ridicat de colesterol în sânge - se vor consuma în cantități limitate.

Cerealele

Cerealele sunt surse importante de proteine și carbo-hidrați, din acest motiv în bucătăria lacto-vegetariană au un rol important produsele preparate din făină integrală, muesli, fulgii de cereale, pastele făinoase fierte, precum și garniturile lacto-vegetariene, ca de exemplu orezul.

Legumele

Majoritatea legumelor ce se comercializează pe piață pot fi utilizate în bucătăria lacto-vegetariană. Consumați mai ales legume proaspete, nu conservate.
în cazul în care nu sunt legume proaspete, consumați pe cât posibil produse congelate sau murate.

Grăsimile

Cu excepția unturii de porc și a untului, marea majoritate a grăsimilor sunt de origine vegetală, cu valoare nutritivă diferită.
Sunt foarte importanți așa numiții acizi grași nesaturați, ce se găsesc în semințele de in, floarea soarelui, porumb și germenii de grâu.
Conțin grăsimi valoroase - în caz de consum limitat -untul și margarina dietetică.

Să condimentăm în locul sării
Consumul de sare trebuie limitat mai ales la persoanele cu hipertensiune arterială. Sarea poate să lipsească în multe cazuri din mâncare și poate fi înlocuită cu diverse condimente -maghiran, cimbrișor, busuioc, chimion. Cine nu poate renunța la sare, să consume cel puțin sare de mare, bogată în substanțe minerale.

Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum