RE-CREATIV
Bine ati venit.

Re - Creativ este un portal de discutii dedicat tuturor celor pasionati de bricolaj, craft, decupaj, modelaj, tricotaj, croset, bijuterii si tot ce inseamna lucru facut de mana ( handmade).
Va invitam sa va alaturati familiei noastre pentru a vedea ceea ce lucram si pentru a ne impartasi din experienta si pasiunile dvs.

Cu drag, Echipa Re-Creativ.

Idei creative pentru produse handmade


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

RE-CREATIV » COPIII NOSTRII: CRESTERE, DEZVOLTARE, EDUCATIE » COPIII NOSTRII LA SCOALA SI GRADINTA » A da sau nu o floare invatatoarei?

A da sau nu o floare invatatoarei?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 A da sau nu o floare invatatoarei? la data de Mier 5 Mar 2014 - 8:00

MNiko

avatar
Admin
Admin
Pornind de la scandalul invatatoarei spagare si continuand cu multe astfel de sesizari despre unele cadre didactice care "fac cinste" meseriei, inspectoratele scolare au luat tot felul de masuri absurde pt a evita noi scandaluri ce ar fi putut aparea cu ocazia zilei de 8 Martie. Spun masuri absurde pt ca s-a decis in unele locuri interzicerea organizarii de serbari, dar nicidecum a se lua vreo masura corecta in cazul adevaratilor corupti ai sistemului. Absurd, nu?

Probabil ca netul abunda de discutii pe aceasta tema, nu am cautat, nu m-a interesat prea mult. Eu copilului i-am dat martisor sa-l duca profesoarei si o sa-i dau si o floricica sa-i duca de 8 martie. E pentru asta profesoara spagara? Pot fi acuzata eu de mita?

Am gasit o postere pe facebook, a doamnei  Ramona-Elena Chifan, poate parea putin exagerata, dar foarte bine argumentata cu privirea la problema oferirii unei flori acum de Ziua Femeii.



A da sau a nu da o floare – aceasta-i întrebarea.


„Florile lasă puțin din parfumul lor în mâna care le dăruiește.” versus „Florile sunt mită – nu au ce căuta în școli.”

Spre binele nostru, al tuturor, măsurile de austeritate vor continua și în curând vor fi interzise în școală nu doar florile, ci și poeziile eminesciene pe motiv că abundă în flori albastre, flori de tei și nuferi galbeni. „Florile de mucigai” argheziene vor fi scoase din programa școlară, iar lecturile suplimentare sub nici o formă nu vor include „Laleaua neagră”, „Dama cu camelii”, „Numele trandafirului”, „Privighetoarea și trandafirul” etc.
De asemenea, vor fi înlăturate toate competențele și obiectivele care vizează formarea elevului ca personalitate activă și creatoare, capabilă să înțeleagă lumea, să comunice, să interacționeze cu semenii și să fie sensibilă la frumosul din natură și la cel creat de om.
Pentru a nu le da elevilor idei, la matematică vor fi evitate problemele de tipul: „Calculați traiectoria unei albine într-o grădină cu flori...” sau, mai grav: „Un elev s-a gândit la un număr de ghiocei pe care să-l ofere învățătoarei sale de 8 Martie, l-a înmulțit cu 5, la rezultat a adunat 8, suma a împărțit-o la 3, iar din cât a scăzut 10, obținând 1. Aflați numărul de ghiocei la care s-a gândit inițial elevul.” Dacă ați aplicat metoda mersului invers și ați obținut 5 ghiocei drept rezultat, ați greșit. Singurul răspuns valabil este: Elevul nu are voie să se gândească să-i ofere ghiocei învățătoarei sale.
La istorie nu se va menționa nici măcar un cuvânt despre Războiul celor două roze; iar la geografie și biologie se va sări peste capitolele și subcapitolele referitoare la floră.
Din manualul de muzică vor fi rupte paginile care conțin cântecele: „Înfloresc grădinile” și „Vine, vine primăvara”, iar la abilități practice se vor confecționa roboți în loc de mărțișoare și se vor coase zerouri pe etamină, în loc de clasicile flori stilizate. După acest model, vor fi reorganizate programele școlare la toate disciplinele.
Străbunica m-a învățat secretul florilor de grădină, dar cea care mi-a explicat regulile dăruirii și primirii lor a fost învățătoarea: „Florile se oferă în număr impar, cu capetele în sus și cozile în jos, zâmbind, privind persoana în ochi, în timp ce îi spui o scurtă urare/felicitare”. Urmăream cu emoție evoluția florilor din grădină pentru că voiam ca floarea oferită de mine să „vorbească” cel mai frumos. Pentru un moment, timpul stătea în loc. Erai în fața clasei, învățătoarea îți zâmbea, te uitai fix în lumina ochilor ei, zâmbeai, bâiguiai un „Vă doresc o primăvară frumoasă!” sau un enunț incoerent de tipul: „Cu ocazia venirii primăverii vă ofer aceste flori.” și întindeai tremurând un buchet de ghiocei plăpânzi, o zambilă înmiresmată sau trei narcise galbene sau albe, după care ți se împleticeau picioarele până la bancă.
Peste ani, ca dascăl, am primit tot flori de grădină, de pădure sau crenguțe de trandafiri de dulceață din curtea școlii. Le-am spus aceleași reguli: „florile se oferă în număr impar, cu capetele în sus și cozile în jos...”, am zâmbit și m-am bucurat văzând tremurul mâinilor care întindeau trei ghiocei sau cinci viorele legate cu ață de papiotă.
Anul acesta, însă e diferit. Trebuie să le explic „alor mei” că, regula de bună purtare: „Florile nu se refuză în nici o situație.” și-a atins data de expirare și pot să o taie cu o linie neagră și groasă din cartea „Codul bunelor maniere”. Așa că, primăvara asta, ghioceii și viorelele nu vor mai tremura în mâinile unor copii.
„Evoluție!”
Se spune că obiceiul de a dărui flori datează din vremuri preistorice, când lumea credea în puterea lor vindecătoare, iar oferirea lor însemna prețuirea vieții. Înaintând pe axa timpului, găsim și alte astfel de dovezi de prețuire în hieroglifele egiptene, scrierile chinezești, precum și în mitologia greacă și romană unde florile erau cel mai adesea reprezentări ale unor zeițe. De asemenea, civilizațiile antice credeau că sentimentele pot fi exprimate cel mai bine dăruind flori, care aveau puterea de a capta în receptaculul lor simțirile oamenilor. În Evul Mediu, care nu a fost numai și numai întunecat, femeile erau adesea asociate cu florile datorită unor atribute comune ca: puritatea, gingășia și frumusețea. Acest fapt este susținut și de multitudinea femeilor care au primit nume de flori, în epocă: Violet, Margaret, Jasmine, Lily, Marigold, Blossom, Rosa, Rosalie, Gladys etc. Demn de menționat este și numele personajului feminin din Parsifal: Blanche Fleur – Floare Albă. În perioada victoriană, fiecare floare purta o anumită semnificație aleasă în funcție de culoare, mărime, condiție, felul în care era oferită etc. Spre exemplu, dacă o floare care semnifica prețuire și apropiere era oferită cu bobocii în jos și tulpinile în sus, ea transmitea exact opusul, adică dispreț și respingere.
Astăzi nu mai credem că florile au origine divină, ne punem nădejdea nu în plante, ci în antibioticele de sinteză și ne gândim din ce în ce mai rar la semnificații. Omul preistoric avea un întreg ritual al oferirii florilor, iar omul modern are, mai nou, un întreg protocol al interzicerii acestora pentru că sunt folosite ca „mită”. Prin urmare, rog orice mamă, bunică, învățătoare, prietenă, iubită, soție care a primit vreodată o astfel de „mită” să se autodenunțe. De asemenea, dacă știți pe cineva care oferă sau primește flori, denunțați-l! Sunt sigură că dacă, pe lângă flori, mai eliminăm și zâmbetele, îmbrățișările, cuvintele ca „mulțumesc!”, „te rog frumos!” și „bună ziua!” toate problemele cu care se confruntă țara noastră vor dispărea. Nu înțeleg de ce nu promovăm și peste hotare această „minunată” strategie, cu sloganul: “No more flowers. Nevermore.”
P.S. Știți cumva dacă au fost interzise și florile gif, cele care se mișcă și au o tonă de sclipici și „bun gust”? Aș vrea să le trimit persoanelor care au interzis ghioceii.



Ultima editare efectuata de catre MNiko in Mar 26 Ian 2016 - 11:00, editata de 2 ori

http://www.mamicreativ.com

2 Re: A da sau nu o floare invatatoarei? la data de Mier 5 Mar 2014 - 8:24

dragan mirela

avatar
Ucenic
Ucenic
ai drepate miha ,sa mers prea departe cu anumite lucruri ,lumea sa schimbat si nu mai pretuieste lucrurile simple si frumoasa,se poarta fitzele si snobismul(a poza in ceea ce nu esti) dar mai exista putini oameni care se conduc dupa principii vechi si asta ma bucura

3 Re: A da sau nu o floare invatatoarei? la data de Mier 5 Mar 2014 - 8:34

Gianina


Ucenic
Ucenic
Of,deja s-a exagerat...nici noi nu mai facem serbare(la gradi)...i-am spus educatoarei ca mie nu-mi mai place primavara asta da e asa...dupa ce ca fiu-meu e ultimul an ...aiurea...cu ce va ramane ca amintire...si "iote",nah,vom duce flori la gradi sau la scoala,de cate ori vrem,de drag,fara vreo ocazie...eu zic sa nu treaca in extrema cealalta...e o lume atat de trista fara flori...ce bucurii ne mai raman daca renuntam la aceste mici vestitori de primavara?!
A,fiica-mea cica a repetat niste cantece si au lucrat ceva cu fimo,dar n-are voie sa-mi spuna e surpriza pentru mamici...doamna mi-a zis ca vineri ar vrea sa faca o sedinta cu parinti si copii...probabil asta va fi pavaza pentru o mica serbare...sau sa-i spunem activitate sa nu deranjeze pe careva.

4 Re: A da sau nu o floare invatatoarei? la data de Mier 5 Mar 2014 - 9:21

MNiko

avatar
Admin
Admin
Tot ce se poate sa se denumeasca altfel acum.

problema este insa si de la parintii care au inceput sa exagereze cu sumele de bani stranse pentru astfel de ocazii. Cand eram eleva la liceu stiu ca srangeam noi elevii bani si cumparam aranjamente florale pentru toate profesoarele. Dar atat erau aranjamente florale si nu altfel de cadouri. De ce s-a ajuns acum sa se stranga bani pt cadouri scumpe?

http://www.mamicreativ.com

5 Re: A da sau nu o floare invatatoarei? la data de Mier 5 Mar 2014 - 9:43

Corina

avatar
Admin
Admin
Ca de obicei se trece de la o extrema la alta. Sunt de acord ca de fiecare parte sunt vinovati. Si parinti care au dus la extrem "atentia" pentru profesori, si profesori care au exagerat cu pretentiile. A fost un tavalug care s-a facut avalansa din lipsa de bun simt si de o parte si de alta. Si tot cu bun simt ar trebui "normalizata".

http://www.prima-zi.blogspot.com

Continut sponsorizat


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum