RE-CREATIV
Bine ati venit.

Re - Creativ este un portal de discutii dedicat tuturor celor pasionati de bricolaj, craft, decupaj, modelaj, tricotaj, croset, bijuterii si tot ce inseamna lucru facut de mana ( handmade).
Va invitam sa va alaturati familiei noastre pentru a vedea ceea ce lucram si pentru a ne impartasi din experienta si pasiunile dvs.

Cu drag, Echipa Re-Creativ.

Idei creative pentru produse handmade


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

RE-CREATIV » COPIII NOSTRII: CRESTERE, DEZVOLTARE, EDUCATIE » COPIII NOSTRII LA SCOALA SI GRADINTA » Simularile, testele nationale si bacul - vazute din prisma parintilor

Simularile, testele nationale si bacul - vazute din prisma parintilor

Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 2 din 4]

Corina


Admin
Admin
E cumplit de obositor. Mai ales ca lucrez pe nivele diferite si merg intensiv cate 5-6 ore cate 2 zile in week-end. Imi place sa le vad intelegerea din priviri oricat de greu imi e mie. SI mai ales sa vad rezultate de la o saptamana la alta. Nu cred ca pot face asta pe termen lung. Dar momentan observ ca il ajuta mult pe Matei. Explicand si el celorlalti intelege mai bine si e mai atent. Nu mai sare etape cand scrie (pentru ca trebuie sa inteleaga si altul din caietul lui)...

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Sper ca nu doar faptul ca il ajuta pe Matei e recompensa pt munca ta. Sincer sper ca esti si platita macar pt o parte din orele alea.
Stiu cat de greu e sa predai si sa lucrezi cu copii pe nivele diferite. Eu asa am lucrat cu cei de clasa VIII de care am mai spus ca i-am avut. Ii impartisem pe grupuri si fiecare grup lucra pe alt nivel de dificultate al problemelor. Dar pe atunci nu existau variante de teste ca acum. Cand predam la clasa lucram la rand toate problemele din manual si din culegere. Variantele astea pt examene, mai ales pt bac, desi sunt facute ca sa ajute, mie din contra mi se pare ca incurca. Am facut pregatire cu elevi de clasa XII si am descoperit cu stupoare ca desi ei erau silitori, nu intelegeau rezolvarea integralelor. De ce? pt ca pur si simplu nu se lucra, nu se preda de ajuns la clasa pe un anumit capitol, ca se trecea la rezolvarea variantelor de examen. Si atunci metoda nu mai era suficient aprofundata.

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
Nu sunt "recompensata" decat cu cate o sticla de lapte si ceva oua (din care le fac tot lor ceva dulce). Dar fiind din sat apar alte beneficii, in timp....
Asta mi se pare metoda cea mai buna cu manualul si culegerea dar pentru ei timpul e scurt. Nu am cum sa recuperez in 3 luni toata materia mai ales ca au lacune mari (de exemplu la cerc nu stiu nimic pentru ca li s-a predat in penultima saptamana din clasa a Vii-a). Asa ca am luat testele si unde vad ca se incurca ma intorc la capitolul cu pricina. Au si culegerile luate la scoala in clasa a VII-a asa ca pot face asta. Ce ma surprinde e ca stiu teoria dar cand sa o aplice incep sa se balbaie si sa o ia pe ghicite... Le-am dat de lucru acasa, pe toata saptamana, capitolul de geometrie la care au ajuns si cate un capitol din urma, fiecare pe unde au goluri.
Nu au citit o carte de ani de zile. Le-am propus sa citeasca cate un capitol pe seara dintr-o carte. Am zis ca si romanele de dragoste sunt bune, si le dau din biblioteca mea (unde stiu ca nu sunt scene prea explicite) numai sa citeasca ceva iar sambata cand vin sa imi aduca un rezumat la ce au citit... Doamna de romana le-a spus ca nu e necesar, mai bine sa fie odihniti....
Si sunt foarte odihniti cu 2 si 3 la simulari....

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Of, doamne. Unde a ajuns generatia asta de copii si nici macar nu-i vina lor. In acest sistem au crecut.

Cu compensatiile pt efortul tau tu stii mai bine cum este. Si ai dreptate ca poti castiga mai bine in timp. Nu prea sunt experta la literatura asa ca nu stiu care ar putea fi lecturile specifice varstei lor. MA tot gandeam acum ce opera, in afara celor de scoala, le-ai putea recomanda. Dar oricum ar fi dificil daca nu le ai tu, in conditiile in care spunei ca nu aveti acces la o biblioteca adevarata. Ma enerveaza cumplit ca scolile, tot mai multe isi inchid bibliotecile. Cand eram eu eleva erau destul de dotate si chiar din generala mi-amintesc ca am citit multe carti interesante.

In ceea ce priveste matematica, ca sa invete sa aplice teoria pe care o invata ca pe poezie, eu lucram neaparat cu ei exercitiile de la incputul caitolului. Fiecare lectie are un set de probleme care incep de la cele mai simple pana la cele dificile. Obligatoriu si copii mai slabi trebuiau sa faca cel putin prima jumatate din aceste probleme ca sa invete cum sa rezolve.
Apoi, importanta e sa stie sa transcrie matematic problema: ipoteza, desenul, concluzia si demonstratia. Desenul e de baza in geometrie, mai ales in spatii si vezi bine ca se punteaza foate mult. Intr-odeauna s-a punctat mult, chiar si cand nu erau acest variante unde un exerciciu este doar de desenat. Si se punteaza daca se folosesc liniie punctate la corpurile geometrice ( toate liniile care "nu se vad" trebuie sa fie punctate)
Apoi, sincer i-am invatat pe elevi sa speculeze cumva, astfel incat chiar daca nu stiu sa rezolve problema, tot sa primeasca niste puncte.
De exemplu la probleme de geometrie in spatiu - fiecare corpt are niste formule pentru arii, volul, si in functie de baza se adauga se mai adauga niste formule. Inainte de a se apuca efectiv de demonstrat ceva, le-am spus sa scrie pe foaie de exeamen toate formulele de la corpul respectiv. Chiar daca nu stiu ce sa faca mai departe cu ele, arat ca formula o cunosc si doar pt ca au scris-o mai primesc un punctaj.
Si sa nu-si faca griji ca scriu si formulele care nu le trebuie in problema. Acest lucru nu-i depuncteaza in niciun fel. Ca si notare se incepe de la punctul din oficiu si pe masura ce se face ceva bine, se adauga punctajul la nota. Astfel incat daca pe lucrare apare o formula care nu trebuie in problema, acesta este trecuta cu vederea si nu are nicio influenta asupra noitei.
In al doilea rand, avand in fata toate formulele de la corpul respectiv, sa incerce sa inlocuiasca in acele formule elementele pe care le au( latura, unghi, etc...). Si dupa ce au inlocuit astea or sa descopere ce element le lipseste ca sa applice formula si astfek este un indiciu ce anume ar trebui sa fac pt rezolvarea problemei.
Si sa-ti mai dau o metoda de retinere a tabelului trigonometric, dar trebuie s-o scriu pe hartie ca e cu radicali.

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
Daca iti spun ca atunci cand trebuie "sa inlocuiasca" au o mare problema cu identificarea... Am intrebat cum lucreaza la scoala ca sa stiu sa le explic cam la fel.
"ne scoate la tabla si ne dicteaza rezolvarea de pe caietul ei....". Cam la asta se reduce "lucratul in clasa"....
Si uite asa se rateaza viitorul copilului pentru un cadru didactic care n-are ce cauta la catedra...

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Si cadre didactice care sunt pasionate de meseria lor si ar practica-o cu placere chiar si pe salariul acele mic, pur si simplu nu au loc in sistem de cei cu plie.

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
corect. sunt multi care n-au loc....

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Am aflat ca s-au publicat variantele de teste la clasele II, IV si VI. Nu mi-am printat decat cele pt a doua si par o adevarata bulversare fata de tot ce au facut pana acum. Nu grele, dar arata altfel. Eu stiam ca ar trebui sa fie matematica si cunoasterea mediului intr-un singur test, dar pe site apare doar matematica singura si 3 variante pt limba romana, iar primul de la limba romana pare sa fie doar cunoasterea mediului.
Si chiar daca sunt aersite, cu cate 2-3 intrebari pe pagina, se strand si cate 8 pacini cu cele de inceput si par multe. Ma intreb cum le vor privi copii. Li se va parea oare greu?

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
oricum la clasa a II-a li se pare greu. Cand vor vedea si volum mare d epagini o sa fie speriati. Dar banuiesc ca se va lucra dupa modele si astfel sa fie oarecum "obisnuiti".

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Noi am cumparat o carte de modele acum vreo doua saptamani. Au inceput sa lucreze si in clasa dupa ea. Am crezut ca singura carte de modele, dar am aflat ieri ca mai aparuse una mai demult la sclus. ei bine, modelel din carte si cele pe de site-ul ministerului, eru.ro nu seamana deloc. Ori ei, la clasa II, fiind si prima oara, mai ales ca nu au dat nici macar teze pana acum, ei chiar au nevoie sa vada inainte un model exact. Mi se pare ca isi cam bat joc de ei astia cu scosul culegerilor d eteste dupa modelul examenelor( cica)

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
e o harababura si nebuneala ca nu mai stii dupa ce sa te iei. Saracii copii, tot "generatii de sacrificiu" (asa ne spuneau noua, ca suntem, cand au introdus oralul la bac, apoi a treia materi, apoi limba straina....) sunt din '90 incoace....

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Mi-aduc aminte ca in liceu ne spunea diriginta o chestie : imediat dupa revolutie, bine-enteles ca s-a inceput reformarea invatamantului, conform regulei ca tot ce a fost inainte nu a fost bun. Oare cine o fi inventat regula asta? dar sa revenim: si s-au apucat sa incerce refoma invatamantului dupa sitemul francez. Si ce sa vezi, francezii cand au auzit si-au pus mainile in cap : cum sa reformati dupa sistemul nostru? ca noi vrem sa reformam dupa al vostru. La o adica chiar si francezii ne-au spus ca ce aveam noi era bine si functiona, dar de , cum sa credem noi ca doar era de dinainte si ce fusese inainte acum nu mai era buna. Si de atunci o tine tot intr-o reformare.

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
si dup cat se pare nu sunt sanse sa o mai termine (reforma)...

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Dupa ce am trimis mesajul de mai devreme, chiar ma gandeam ca " generatia" de sacrificiu nu mai este doar acel rand de copii care sunt primii in a incerca o noua varianta de teste, de examinare si deja a devenit o generatie intreaga de varsta.
Au refomat incercand sa simplifice cand de fapt au imbogatit materia, enorm, au scazut nivelul la unele examene pt ca sa fie mereu note bune, si s-au trezit ca acum nu mai sunt in stare sa treaca copii examenele nici cele mai simple. Pt ca nu li se mai preda indeasuns.
Nu ca ma laud, dar eu nu am facut meditatii pt a intra la facultate. Si nici la liceu. Am avut profesori buni, care si-au facut meseria la calasa asa cum trebuia. Si mi-a fost de ajuns ce s-a predat la clasa. Acum, azi nu mai vad cum ar putea un copil trece prin aceste examene cu note bune fara a face pregatire suplimentara. Cred ca sunt foarte rare cazurile astea. Si din pacate sistemul inca mai sprijina meditatiile particluare atat timp cat nu se ia masuri asupra profesorlor care nu isi fac treaba.

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
nici eu nu am facut pregatire in particular la nici un nivel dar faceam la scoala de 3-4 ori pe saptamana. In liceu cel putin, erau putine zilele cand nu mergeam de la 7 la pregatire la fizica. Apoi ne chema de la 16 si eram incantati ca dupa 2 ore de pregatire puteam iesi "pe centru" sau ramaneam "la vila" la petreceri (casa memoriala a lui Calistrat Hogas din curtea liceului avea o sala mare, la parter unde se organiza zilnic petreceri de clasele din practica - am prins cu 3 saptamani scoala si 1 saptamana practica chiar daca eram la sectie de mate-fizica terminam cu specializare - "prelucrator prin aschiere"). Si am dat treapta I, treapta II si bacul si le-am luat cu note mari datorita profesorilor de la clasa...
Si nu e o problema doar in invatamant. Peste tot se simte delasarea si dezinteresul pentru ce fac. Daca sunt la stat se merge pe ideea "ziua trece, leafa merge" iar la particular: "doar nu o sa il imbogatesc pe patron" si in general se mege pe ideea "las' ca merge si asa". Nu zic ca nu sunt si exceptii care muncesc pentru 10 si pun sufle pentru 100 dar cam asta e "trendul" general.... Si pana nu se schimba mentalitatea pe principiul picaturii care repara maioneza (de la cel mai de jos nivel prin puterea exemplului) nu o sa se schimbe nivelul de trai... Dar asta dureaza...
Sa speram ca macar nepotii nostri vor avea exemple mai bune de urmat...

http://www.prima-zi.blogspot.com

nuti09

avatar
Activ
Activ
V-am citit cu atentie, fetelor! Eu am baiatul in clasa a IV-a, vad ca doamna lor lucreaza din acele modele de teste; chiar nu am ce sa zic, dintotdeauna le-a dat de lucru suplimentar, fise multe, culegeri de texte, de ortograme, de matematica....vedem ce va fi la testare!
Corina, tu esti un suflet minunat, pur si simplu! Recompensa ta...din punctul meu de vedere, e mai pretioasa decat orice remuneratie ”materiala”! Pregatirea asta, o faci in primul rand pentru fiul tau, dincolo de mate, romana, ii dai o extraordinara lectie de viata, aceea de a darui neconditionat din timpul si cunoasterea ta! Din sufletul tau... Si asta...e dincolo de cuvinte!
La tara sunt desigur si alte mentalitati, dar cu siguranta, ceea ce faci tu, va fi apreciat mai ales de copii. Profesorii de la clasa...ce sa zic? Atata pot, atata fac, tu ai un alt nivel de intelegere a lucrurilor.Este din pacate ideea asta, adanc inradacinata, in mintea unora: ”lasa, ca merge si asa”...
De asta zic,Matei, e un copil norocos cu o mama ca tine!
Caci, ceea ce faci tu, e sa iti pui amprenta pe sufletul unor copii, si pentru asta, nu exista cuvinte.
Daruiesti de fapt, mai mult decat iti imaginezi !!!!!!

MNiko

avatar
Admin
Admin
Eu i-am dat Cristinei doua din testele de pe net propuse pt clasa a doua si am ramas socata cat de repede le-a terminat. Adevarul ca fata de cele din culegere sunt foarte usoare si ma intreb daca se va da la fel de usor si la testare. Pe de alta parte lejeritatea acestor teste ii va face pe multi sa nu mai invete cu adevarat multe lucruri mai grele la varsta lor ( de ex rezolvarea problemelor cu mai multe operatii unde vad ca cei de clasa II mai scaritie majoritatea). Nu stiu la celelalte coasa ca nu m-am uitat deloc, dar la romana, cu test la prima vedere, Cristina mi l-a adus inapoi gata in numai 15 minunte. Si nici nu a gesit. Poate ca m-as fi exprimat altfel unde a fost raspunsul personal, dar incerc sa ma gandesc ca e doar clasa II si nu a citit atat cat mine ca sa se exprime mai artistic.

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
Super bine!
Adevarul e ca nu mai stii dupa ce sa te iei. Diferenta dintre nivelul de dificultate intre testele "propuse" si cele din culegeri este atat de mare ca te pune pe ganduri. Intentia e buna, mai bine sa lucreze pe dificultate mare si sa le dea de difultate scazuta decat invers.
Povestea ieri, cineva, in oras, ca la scoala copilului dumneaiei, anul trecut s-a facut un test. S-a adus 2 profesori: romana si mate din alt judet. Un fel de schimb de experienta. Si li s-a spus ca una din clasele la care urmeaza sa prede e de varfuri. Cu copii olimpici si mult peste medie. La fianalul anului copii au trecut examenele de clasa a 8-a cu note peste 9.90 in proportie de 75%. Abia dupa teste li s-a spus profesorilor ca clasa era de nivel mediocru, cea mai mare nota din anul precedent fiind 8. Un experiment care arata ca copii raspund la nivelul la care sunt "provocati".

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Interesant experiment si chiar cu rezultate frumoase. Ar trebui aplicat mai des

http://www.mamicreativ.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Inca o data ministerul dovedeste ca pur si simplu nu este decat o adunatura de "capete luminate", iar copii nostrii cobaii pe care isi testeaza ei teroiile. mergand pe principiul "schimbarea la schimbare" azi am aflat ca elevii de clasa II vor avea luni de susutinut de fapt doua testari, lucru care nu a reiesit clar absolut deloc de pe site-ul lor cu moedele de subiecte, desi le-au pubicat de mult timp. E adevarat ca imi pusesem intrebarea de ce Limba romana citit si limba romana scris?
Luni am avut sedinta si ni s-a comunicat ca testarile se vor da in timpul orelor de curs, doar 25 de minute si apoi copii raman la scoala in program normal. Azi a venit alta directive: incep la ora 10, vor intra 25 de minute la un test, pauza 10 minute si apoi alte 25 de minute celalat test. Pt miercuri inca nu e sigur ce se intampla.
Din cate stiam, azi ar fi trebuit sa fie testarile la clasa IV. Stie cineva ceva? Cum a fost la testari?

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
ce imbecili!
Si pana luni mai schimba ceva?
Si eu eram curioasa cu testarile la clasa a VI-a....
Pandesc netul cu strangeri de spate sa vad daca nu modifica ceva si la clasa a 8-a...
Sincer abia astept sfarsitul lui iunie sa imi iau de o grija cu examenul si cu tot balamucul aferent finalului de gimnaziu...

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Corina sincer nu stiu ce sa mai zic. Am vorbit mai devreme cu o prietena de la Brasov. Are un baiata de varsta Cristinei si uneori o mai intreb ce lucreaza ca are o invatoare super dedicate meseriei. Ea a aflat de saptamana trecuta ca vor fi doua testari la limba romana asa ca ma intreb cat de aiurit e de fapt invatatorul Cristinei. El afla cam tarziu noutatile astea. De altfel mi-a cerut mie ieri sa-i scot la imprimanta modele de teste, desi ii spusesem ca tot de pe site-ul ministerului le-am luat.

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
nu cred ca invatatorul e aiurit ci conducerea scolii. Informatiile ajung la director si secretara intai si apoi la cadrele didactice....
in ce priveste testele.... e discutabil. Nici la Matei nu s-au lucrat variantele de pregatire de pe site-ul ministerului chiar daca prima varianta le-a dat-o la teza.

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Posibil sa ai dreptate sa fie conducerea de vina, mai ales ca noi suntem structura a scolii din satul vecin. Deci directiunea si secretariatul sunt in scoala cealalta.
Si am mai avut exeple in care directoare nu prea s-a ocupat de scoala asa cum ar trebuie. se aude ca iese la pensie si scoala din Popesti a scos un post vacant la titularizare si sper ca e chiar al ei. Poate vine un director cu capul pe umeri.

http://www.mamicreativ.com

Corina

avatar
Admin
Admin
Sa dea Dumnezeu, Mihaela. Ma cam ingrozeste starea asta de delasare pe care o percep tot mai des si in tot mai multe domenii....
eu iar am primit un "sut" de la diriga lui Matei in legatura cu liceul la care vrea sa mearga. Mi s-a spus ca fetita care s-a incapatanat sa mearga anul trecut la CNRV (colegiu National Roman-Voda) e corijenta pe vara... Nu as vrea sa fiu inteleasa gresit, nu il fortam sa mearga la un liceu de fitze, pentru prestigiul nostru sau mai stiu eu ce. Ii place mult matematica, viseaza sa ajunga profesor de matematica si are abilitati (rabdare, atentie, intuitie) iar la jocurile pe calculator, dupa ce joaca un pic, se plictiseste si cauta limbaje de programare, coduri de programare sa poata modifica jocul... L-am dus la un fost coleg de liceu, care e prof de mate acolo, sa il testeze si sa imi spuna daca are abilitatile necesare si dupa 2 ore de vorbit/testat mi-a spus ca daca intra (adica daca nu se grabeste la examen si daca scrie tot) poate ajunge unul din elevii buni. Nu stiu daca isi va pastra preferinta spre matematica la finalul liceului dar nu as vrea sa ii rapesc sansa de a face ce ii place. Nu e un copil care sa faca ce ii spun altii, e invatat sa asculte parerile celorlalti (inclusiv ale noastre) si sa gandeasca cu capul lui. Doar ca in ultima vreme doar noi il sustinem iar ceilalti sunt multi si increderea in fortele proprii a scazut la cote alarmante...
Ma enerveaza insistenta cadrelor didactice de la el de la scoala in special a directorului (e prof de sport) de a ne convinge sa il dam la un liceu cu profil constructii sau agricol si ii tot baga pe gat pliante si niste explicatii imbecile...

http://www.prima-zi.blogspot.com

MNiko

avatar
Admin
Admin
Eu zic sa nu renuntati la profilul ethnic si la liceul pe care vi-l doriti. Stii bine ca oricand se poate transfera de la acel liceu la cel agricol sau la altul mai slab cotata. Daca area aceasta dorinta si abilitate pt informatica atunci e si pacat sa nu faca un profil de matematica.
Iar in ceea ce priveste acea fetita...bine-anteles ca e dat exemplul negative pt voi, dar chiar a mai invatat acea fetita pe parcursul anului? La ce materie a ramas corijenta? Si pana la urma ce conteaza? Din tot ce spui de Matei, imi lasa impresia unui copil ambitios si odata ce va da de profesori care chiar isi fac meseria si il provoaca cu.. hai ca nu stiu cum sa spun... dar am avut mereu impresia ca Matei raspunde mai bine ca si invatare la profesori care cer mai mult, car sunt un pic mai exigenti.... parca asta il stimuleaza sa munceaasca mai mult sa obtina note bune si respectful acelui profesor. E ceea ce percep eu despre matei din tot ce ai scris tu si asta fara sa fii persoana care isi lauda puiul pt orice. Asa ca eu care nu l-am vazut niciodata nu cred ca el nu va face fata acelui liceu. Poti sa-i arati ce am scris eu aici si ce parere mi-am format despre el. Ia-m vazut o parte din lucrarea de la simulare, ce mi-ai aratat tu si se vede ca il duce capul, cel putin la matematica. Un liceu agricol sau de constructii nu-i va da satisfactii in ceea ce priveste informatica, asa ca un liceu de profil. Va trebui poate sa munceasca mult mai mult decat era obisnuit sa faca el la scoala din sat, dar si satisfactiile vor fi mai mari pt el.
Iar in ceea ce ii priveste pe ceilalti : spuneti-le ca veti trece pe formularul de optiuni si acele licee, agricol si constructii si chiar s-o faceti, dar pe prima pozitie sa puneti liceul pe care il doriti voi.

http://www.mamicreativ.com

Continut sponsorizat


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 2 din 4]

Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum